«Κόψτε το αλάτι, αν ξυπνάτε τη νύχτα για να πάτε στην τουαλέτα»

night_toilet

Αν ξυπνάτε συχνά τη νύχτα νιώθοντας ασίγαστη ανάγκη για ούρηση, ίσως πρέπει να μειώσετε το αλάτι στη διατροφή σας, συνιστούν γιατροί από την Ιαπωνία.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με 321 άνδρες και γυναίκες ανακάλυψαν πως, σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα περίμενε κανείς, η μείωση της κατανάλωσης άλατος σχετίζεται με μειωμένη νυκτουρία.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Ναγκασάκι παρουσίασαν τα ευρήματά τους στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ουρολογίας (EAU17) που διεξάγεται στο Λονδίνο.

Όπως εξήγησαν, οι εθελοντές τους κατανάλωναν πολύ αλάτι και αντιμετώπιζαν δυσκολίες στον ύπνο, και γι’ αυτό τους συνέστησαν να περιορίσουν την κατανάλωση άλατος για 12 εβδομάδες.

Οι 223 από τους εθελοντές τους κατόρθωσαν να περιορίσουν την κατανάλωση άλατος από 10,7 γραμμάρια την ημέρα σε 8 γραμμάρια την ημέρα (οι Ιάπωνες γενικώς τρώνε πολύ αλάτι και οι ποσότητες αυτές είναι πολύ υψηλότερες απ’ όσες συνιστώνται για καλή υγεία).

Στη ομάδα αυτή, η μέση συχνότητα της νυκτουρίας μειώθηκε από 2,3 φορές κάθε βράδυ σε 1,4 φορές, κατά μέσον όρο.

Αντιθέτως, στους 98 εθελοντές οι οποίοι όχι μόνο δεν μείωσαν την πρόσληψη άλατος, αλλά την αύξησαν κιόλας (από 9,6 γραμμάρια την ημέρα, έφτασαν τα 11 γραμμάρια την ημέρα), η συχνότητα των νυκτερινών επισκέψεων στην τουαλέτα αυξήθηκε από 2,3 φορές κάθε βράδυ σε 2,7 φορές, κατά μέσον όρο.

«Η μελέτη μας είναι η πρώτη που εξετάζει πως επηρεάζει η κατανάλωση άλατος τη συχνότητα των επισκέψεων στην τουαλέτα, επομένως τα ευρήματά μας πρέπει να επιβεβαιωθούν σε μεγαλύτερη μελέτες για να θεωρηθούν οριστικά», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ματσούο Τομοχίρο.

Η ανάγκη για ούρηση τη νύκτα είναι ένα πρόβλημα που αφορά περισσότερους από έναν στους δύο ανθρώπους ηλικίας άνω των 50 ετών και πολλούς νεότερους.

Η νυκτουρία είναι ιδιαιτέρως συχνή στους ηλικιωμένους, πολλοί από τους οποίους αναγκάζονται να σηκώνονται τη νύκτα δύο ή περισσότερες φορές, με συνέπεια να διαταράσσεται ο ύπνος τους.

Αν και η νυκτουρία έχει πολλές αιτίες (π.χ. προβλήματα στον προστάτη, ορμονικές αλλαγές), αυτές δεν αρκούν για να εξηγηθούν όλα τα κρούσματά της και τα νέα ευρήματα ίσως υποδεικνύουν μία πρόσθετη πιθανή αιτία, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Πέρα από το αλάτι που προσθέτουμε στο φαγητό, πολύ αλάτι προσλαμβάνουμε και από «κρυφές» πηγές όπως το ψωμί και τα δημητριακά πρωινού, τα τυριά, τα αλλαντικά, οι σάλτσες ζυμαρικών και φυσικά τα αλμυρά τρόφιμα (π.χ. πατατάκια, αλατισμένοι ξηροί καρποί κ.λπ.).

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι ειδικοί συνιστούν να διαβάζουμε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων για την περιεκτικότητά τους σε αλάτι (συχνά αναγράφουν νάτριο).

Οτιδήποτε περιέχει πάνω από 1,5 γραμμάριο αλάτι (ή 0,6 γραμμάρια αλάτι) ανά 100 γραμμάρια τροφίμου, θεωρείται ότι υψηλής περιεκτικότητας.

 

Tanea.gr

Share

Be the first to comment on "«Κόψτε το αλάτι, αν ξυπνάτε τη νύχτα για να πάτε στην τουαλέτα»"

Leave a comment