Τρεις εύκολοι τρόποι να γλιτώσουμε από τον πόνο στον αυχένα

Τρεις απλοί και εύκολοι τρόποι για να αποφύγετε την εμφάνιση του πόνου στον αυχένα ή να ανακουφιστείτε από αυτόν στην καθημερινότητά σας

Πολλές φορές, ακόμα και χωρίς να το καταλαβαίνουμε, ο τρόπος που κάνουμε τις καθημερινές μας δραστηριότητες μπορεί να τραυματίσει μια ευαίσθητη περιοχή στο σώμα μας και να προκαλέσει πόνο. Για παράδειγμα, από το πώς στέκεται κανείς, μέχρι το πώς περπατά, μπορεί να προκληθεί πόνος στον αυχένα ή να αντιμετωπιστεί.

Μια γενική οδηγία είναι να προσπαθούμε να κρατάμε το κεφάλι μας σε μια ισορροπία με τη σπονδυλική μας στήλη, έτσι ώστε να μη γέρνει μπροστά ή προς τη μία μόνο πλευρά. Κι αυτό γιατί η βασική δουλειά του αυχένα είναι να στηρίζει το κεφάλι, το οποίο, όμως, έχει αρκετό βάρος.

Παρακάτω ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να έχετε μια σωστή στάση του αυχένα στις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Στον υπολογιστή ή στο γραφείο

Αν κάνετε δουλειά γραφείου ή περνάτε πολλές ώρες μπροστά από τον υπολογιστή, καλό θα είναι να προσπαθείτε να κρατάτε το κεφάλι σας σε ισορροπία με τη σπονδυλική σας στήλη. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ρυθμίσετε το ύψος της καρέκλας σας έτσι ώστε και τα πόδια να ακουμπούν στο πάτωμα και να κάθεστε σωστά στο πίσω μέρος της καρέκλας, χρησιμοποιώντας ένα μικρό μαξιλάρι για την υποστήριξη της πλάτης αν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Αν δυσκολεύεστε να προσαρμόσετε κατάλληλα το πληκτρολόγιο και την οθόνη του υπολογιστή ή του λάπτοπ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ξεχωριστό, μεγάλο πληκτρολόγιο για να πετύχετε την καλύτερη δυνατή στάση σώματος. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, τοποθετήστε το λάπτοπ ή το notebook σε ένα γραφείο συγκεκριμένου ύψους και με κλίση περίπου 12% έτσι ώστε να παραμένει το κεφάλι και ο αυχένας σε ευθεία. Το μειονέκτημα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι προστίθεται ελαφρώς μεγαλύτερη πίεση στους καρπούς σας.

Ακόμα κι αν η καρέκλα του γραφείου σας είναι πραγματικά… τέλεια, είναι σημαντικό να σηκώνεστε τακτικά και να κινείστε ανά περίπου μισή ώρα, καθώς το συνεχές κάθισμα έχει συνδεθεί με επιδείνωση του πόνου στον αυχένα και άλλα προβλήματα υγείας. Αν η δουλειά σας απορροφά συχνά και ξεχνιέστε, δημιουργήστε ένα πρόγραμμα αφύπνισης στον υπολογιστή που να σας ειδοποιεί ότι πρέπει να σηκωθείτε. Λίγο τέντωμα μπορεί, επίσης, να βοηθήσει, είτε ανασηκώνοντας τους ώμους, είτε γέρνοντας το κεφάλι προς κάθε πλευρά τραβώντας προς τα κάτω τον αντίθετο ώμο.

Χρήση τηλεφώνου

Αν χρησιμοποιείτε πολύ το τηλέφωνο, προσπαθήστε να αποφύγετε να γέρνετε το κεφάλι σας προς τη μία πλευρά, είτε πρόκειται για σταθερό τηλέφωνό είτε για κινητό. Ένα ζευγάρι ακουστικά ή μια συσκευή bluetooth είναι καλές και οικονομικές επιλογές για να κρατάτε το κεφάλι σας σε μια ουδέτερη στάση και να μιλάτε στο τηλέφωνο χωρίς να χρησιμοποιείτε τα χέρια σας.

Διάβασμα

Αν κάθεστε σε μια πολυθρόνα και απολαμβάνετε το αγαπημένο σας βιβλίο, προσπαθήστε να διατηρείτε πάντα το σώμα σας σε μια όρθια στάση. Κρατήστε το βιβλίο έτσι ώστε να μη χρειάζεται να γέρνετε προς τα κάτω ή μπροστά για να το διαβάσετε. Αν διαβάζετε στο κρεβάτι, καθίστε και πάλι σε όρθια στάση, χρησιμοποιείστε ένα ειδικά σχεδιασμένο μαξιλάρι ή ξαπλώστε στο πλάι με τον αυχένα σας στην ευθεία και κρατήστε το βιβλίο ακριβώς μπροστά σας.

 

Protothema.gr

Be the first to comment on "Τρεις εύκολοι τρόποι να γλιτώσουμε από τον πόνο στον αυχένα"

Leave a comment