Τηλεφωνική γραμμή «1566»

Όλο το ΕΣΥ σ’ έναν… αριθμό

Συνέντευξη Τύπου για την έναρξη λειτουργίας της δωρεάν τετραψήφιας τηλεφωνικής γραμμής «1566» πραγματοποιήθηκε προχθές. Μέσω αυτής -η οποία λειτουργεί ήδη από την Τρίτη 15 Ιουλίου- όλοι στην Ελλάδα θα αποκτήσουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες συντονισμού, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης για τα θέματα που άπτονται της αρμοδιότητος του Υπουργείου Υγείας και των Φορέων που εποπτεύει. “Το «1566» το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα είναι ένας δωρεάν τηλεφωνικός αριθμός για όλους τους πολίτες για οτιδήποτε αφορά στις υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα. Είναι ένα πάρα πολύ ισχυρό εργαλείο που θα εξελίσσεται στην πορεία, καθώς η ολοκλήρωσή του θα γίνεται σε διάφορες φάσεις”, δήλωσε σχετικά ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης. Χωρίς, βέβαια, να παραλείψει να ευχαριστήσει το Υπουργείο Οικονομικών και προσωπικά τον κ. Νίκο Παπαθανάση, και φυσικά όλους τους συνεργάτες του στο Υπουργείο Υγείας με τους οποίους όλοι μαζί κατάφεραν μέσα σε λίγους μήνες να συλλάβουν την ιδέα, να συντάξουν τον διαγωνισμό, να γίνουν τα τεχνικά δελτία, να βγει μειοδότης, να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός, να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να οργανωθούν οι εταιρείες όπως είπε ο κ. Γεωργιάδης, και τελικά να είναι έτοιμη η… γραμμή 1566, που σύμφωνα με τον Υπουργό “… θα αλλάξει τα πάντα στην Υγεία της χώρας μας”.

 

Μέσω της τηλεφωνικής γραμμής…

...σε πρώτο στάδιο θα παρέχεται η δυνατότητα:

Προγραμματισμού ραντεβού σε όλες τις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με όλους τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ γιατρούς, τους προσωπικούς γιατρούς, καθώς και τις δημόσιες δομές Ψυχικής Υγείας.

-Από τον Σεπτέμβριο του 2025 η υπηρεσία θα επεκταθεί και στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

-Επιπλέον, το «1566» θα προσφέρει ενημέρωση για προγράμματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, όπως εμβολιασμούς και προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις.

Στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας φροντίδας, η τηλεφωνική γραμμή θα παρέχει πληροφορίες για εφημερίες νοσοκομείων, φαρμακείων, μεταφορές ασθενών κ.τ.λ.

-Σχετικά με τα φαρμακεία, θα προσφέρεται πληροφόρηση για παράδοση/παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους (Φ.Υ.Κ.), δυνατότητα άυλης συνταγογράφησης φαρμάκων και ραντεβού σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

Σε επόμενη φάση, θα παρέχονται πληροφορίες για τη λειτουργία Τοπικών Ομάδων Υγείας (ΤΟΜΥ), και Κινητών Ομάδων Υγείας (ΚΟΜΥ).

 

Ισότιμη και καθολική πρόσβαση των πολιτών στο ΕΣΥ

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι: “Το «1566» αποτελεί μια εξαιρετική πρωτοβουλία, η οποία αναμένεται ότι θα αλλάξει την εικόνα και τη λειτουργία της Υγείας στη χώρα μας. Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από τους πόρους του οποίου χρηματοδοτείται και το «1566», αφορά το σύνολο της κοινωνίας. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία – ένα από τα 51 έργα ύψους 2,35 δισ. ευρώ, που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ για τη Υγεία- στοχεύει στην ισότιμη και καθολική πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες του ΕΣΥ, στην απλοποίηση των διαδικασιών και σε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες πληροφόρησης και εξυπηρέτησης όλων “.

Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη για την εξαιρετική συνεργασία, καθώς και για το γεγονός ότι δίνει λύσεις στα προβλήματα των πολιτών αναβαθμίζοντας το ΕΣΥ, όπως επίσης και την Αναπληρώτρια Υπουργό Ειρήνη Αγαπηδάκη και τον Υφυπουργό Μάριο Θεμιστοκλέους. Επίσης, ευχαριστώ πολύ τον Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης και τα στελέχη της, όπως βεβαίως και τα στελέχη του Υπουργείου Υγείας, για την συνεχή συνδρομή τους, που οδήγησε σε αυτό το έμπρακτο αποτέλεσμα βελτίωσης της καθημερινότητας των συμπολιτών μας”.

 

Λιγότερος χρόνος, κόστος και ταλαιπωρία

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη δήλωσε πως: “Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικοτητας υπηρετεί τις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών και για αυτό όπως μας ενημέρωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Παπαθανάσης, η κυβέρνηση επενδύει 14% στην Υγεία. Σε αυτό το πλαίσιο, το «1566» αποτελεί ακόμα ένα εργαλείο στην υπηρεσία του πολίτη ώστε να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του από το ΕΣΥ γλιτώνοντας χρόνο, κόστος και ταλαιπωρία».

 

Φιλική, άμεση και συνεχή λειτουργία

Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους δήλωσε με τη σειρά του ότι: “Καλύτερο ΕΣΥ, σημαίνει προσβάσιμο ΕΣΥ για όλους. Η λειτουργία της νέας γραμμής «1566» εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό που υλοποιούμε στο Υπουργείο Υγείας, με στόχο ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας πιο αποτελεσματικό, προσβάσιμο και περισσότερο προσανατολισμένο στις ανάγκες του πολίτη. Ο νέος τετραψήφιος αριθμός συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, πολλών και διαφορετικών δομών σε μία και μόνο υπηρεσία. Φιλική, άμεση και σε συνεχή λειτουργία. Γιατί το ΕΣΥ είμαστε εμείς».

 

Συχνές ερωτήσεις σας

  1. Πόση θα είναι η αναμονή για κάθε κλήση;

Οι εκτιμώμενοι χρόνοι αναμονής που είναι και τα βασικά κριτήρια για την εξυπηρέτηση του τηλεφωνικού κέντρου, είναι 20 δευτερόλεπτα αφού ακούσει ο πολίτης το μήνυμα. Αυτό, βεβαίως, εξαρτάται και από τον όγκο κλήσεων, γιατί υπάρχει προδιαγραφή για ένα μέσο όρο 10.000 κλήσεων την ημέρα. Πάντως, η βασική προδιαγραφή είναι ότι δεν θα ξεπερνάει τα 20 δευτερόλεπτα αναμονής.

  1. Θα υπάρχει κασέτα στην αρχή που θα σε καθοδηγεί και θα επιλέγεις το πότε θα συνδεθείς με εκπρόσωπο;

Σωστά. Επειδή η θεματολογία έχει ένα μεγάλο εύρος, θα υπάρχει ένα ηχογραφημένο μήνυμα το οποίο θα καθοδηγεί τους πολίτες αναλόγως με την υπηρεσία που επιθυμούν, να πατήσουν το κατάλληλο πλήκτρο για να συνδεθούν με την κατάλληλη ομάδα εκπροσώπων.

 

  1. Είπατε ότι με το «1566» θα καταγράφονται οι ανάγκες των πολιτών. Πώς διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα;

Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα προσωπικών δεδομένων. Στο «1566» δεν διαχειρίζονται καθόλου τα προσωπικά δεδομένα, ούτε υπάρχει πρόβλεψη καταγραφής των προσωπικών δεδομένων. Καταγράφονται μόνον τα παράπονά τους, ή τι είναι αυτά που ρωτάνε περισσότερο. Στατιστικά δηλαδή.  Στην αρχή το «1566» θα λειτουργεί ως καταγραφέας των παραπόνων. Από τον Σεπτέμβρη θα αρχίσει να γίνεται και διεκπεραιωτής παραπόνων. Δηλαδή αν κάτι μπορεί να λυθεί με επικοινωνία του «1566» με το νοσοκομείο χωρίς να χρειαστεί να φτάσει σε επίπεδο διοίκησης, θα το λύνει το «1566». Και αν δεν λύνεται σε πρώτο επίπεδο, θα μεταφέρεται στη διοίκηση για να λυθεί και θα παρακολουθείται και η εξέλιξή του. Όλα αυτά θα γίνονται μέσα από τον αριθμό.

 

 

Μαρία Ορφανίδου

Share

Be the first to comment on "Τηλεφωνική γραμμή «1566»"

Leave a comment