Χαλαροί και σε φόρμα τον χειμώνα

Ναι, γιατί σύμφωνα με το δρ. Τζον Μάχερ, ανοσιολόγο στη λονδρέζικη πανεπιστημιακή κλινική King’s College, οι έντονοι καθημερινοί ρυθμοί μάς κάνουν τον χειμώνα πιο ευαίσθητους στη γρίπη και τα κρυολογήματα, επειδή το στρες προσβάλλει άμεσα την άμυνα του οργανισμού.

 

ΚΡΑΤΗΘΕΙΤΕ ΣΕ ΦΟΡΜΑ

Για να το καταφέρετε αυτό, δεν είναι ανάγκη να μετατρέψετε το σπίτι σας…σε γυμναστήριο. Εκείνο που χρειάζεστε ώστε να προετοιμάσετε το αμυντικό σας σύστημα για να δώσει τη…χειμωνιάτικη μάχη του, δεν είναι τίποτε άλλο παρά η μέτρια σε ένταση άσκηση. Γιατί μην ξεχνάτε, ότι η εξαντλητική άσκηση μπορεί να μειώσει τις φυσικές σας αντοχές.

-Ήπια άσκηση : Βασικό, λοιπόν, τώρα, είναι να μην αφήσετε το σώμα σας να «σκουριάσει» και κυρίως στην περιοχή της πλάτης. Κάντε επομένως, κάθε πρωί, μια σειρά από κινήσεις με βάση το στρέτσινγκ, έτσι ώστε να τραβιούνται οι μυς σας και να  μαλακώνουν οι αρθρώσεις.

-Αεροβική άσκηση: Πρόκειται για ένα πραγματικά «μαγικό φίλτρο», αφού σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, να απαλλαγείτε από το στρες, να μειώσετε τις πιθανότητες να προσβληθείτε από κάποιες ασθένειες και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Αυτό επιβεβαιώνεται και από αρκετές επιστημονικές μελέτες που έχουν δείξει ότι όσοι ασκούνται τακτικά, είναι λιγότερο επιρρεπείς σε ιογενείς λοιμώξεις, όπως τα κρυολογήματα και η γρίπη.

-Βάδισμα : Όμως και το περπάτημα θα σας τονώνει καθημερινά, εφόσον θα ενισχύει την κυκλοφορία του αίματός σας, με αποτέλεσμα να μετακινούνται ευκολότερα τα αντισώματα μέσα στο σώμα σας, προφυλάσσοντάς σας έτσι από ιούς και λοιμώξεις.

Ένα 30λεπτο βάδισμα την ημέρα, διατηρώντας ένα γρήγορο ρυθμό που δε θα σας κάνει να λαχανιάζετε, είναι ό,τι το καλύτερο. Φορέστε, λοιπόν, τα πιο άνετα παπούτσια σας, ισιώστε την πλάτη, ανοίξτε τους ώμους και με ψηλά το κεφάλι… ξεκινήστε.

-Τόνωση του καρδιαγγειακού: Μην ξεχνάτε να τονώνετε και το καρδιαγγειακό σας σύστημα. Γι’ αυτό αρκούν 3 λεπτά σωματικής προσπάθειας την ημέρα που θα κάνει τον καρδιακό σας ρυθμό να φτάνει στους 120 χτύπους το λεπτό. Πώς θα το καταφέρετε αυτό; Με το γρήγορο βάδισμα, το ανεβακατέβασμα σκαλιών και κάνοντας ποδήλατο.

-Αίσθηση ευφορίας: Επίσης, η γυμναστική… ξυπνά και το σώμα, αφού δεν αναπτύσσει απλώς τις ικανότητές σας, αλλά ενεργοποιεί συγχρόνως και την παραγωγή βήτα-ενδορφινών που ευθύνονται για την αίσθηση ευεξίας και ευφορίας που νιώθει κανείς μετά τη γυμναστική.

ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ …

Πώς μπορούμε επομένως να προστατευτούμε από το στρες; Σε γενικές γραμμές, ακολουθώντας έναν υγιεινό και εξισορροπημένο τρόπο ζωής. Δηλαδή, προσέχοντας τη διατροφή μας, φροντίζοντας την ποιότητα του ύπνου μας και γυμνάζοντας το σώμα μας.

Όσοι, λοιπόν, θέλετε να νιώσετε χαλαροί, ώστε να μπορέσετε να αντιμετωπίσετε έναν χειμώνα γεμάτο άγχος και ένταση. Όσοι θέλετε να μάθετε ν’ “αδειάζετε” το πνεύμα σας, αλλά και να περιορίζετε τις εκδηλώσεις του άγχους σας, δηλαδή ταχυπαλμίες, ένταση, νευρικότητα, αϋπνίες, κρυολογήματα, κ.ά., υιοθετήστε τα παρακάτω και να είστε σίγουροι ότι θα βοηθηθείτε να έχετε έναν καλό χειμώνα:

 

-Χαλαρώνετε ένα 10λεπτο την ημέρα

Το πρωί ή αργά το απόγευμα, καθίστε κάπου αναπαυτικά, κλείστε τα μάτια και αναπνεύστε με την κοιλιά για 5-10 λεπτά. Πώς; Εισπνέοντας από τη μύτη, φουσκώνοντας την κοιλιά και κρατώντας την αναπνοή. Μετά εκπνεύστε αργά-αργά. Τέλος, συσπάστε και μετά χαλαρώστε κάθε μυ του σώματό σας: στα πόδια, τις κνήμες, τους μηρούς, τα χέρια, τους γλουτούς, την κοιλιά και το πρόσωπο.

 

-Επιτέλους…κοιμηθείτε

Μάθετε ότι ο ύπνος είναι το καλύτερο φάρμακο κατά του στρες. Αποφεύγετε, λοιπόν, μετά τις 4 το απόγευμα να πίνετε τσάι, καφέ και οινοπνευματώδη, αφού θεωρούνται διεγερτικά ροφήματα. Στο τέλος της μέρας, κάντε ένα ζεστό, χαλαρωτικό μπάνιο. Τρώτε δυο ώρες προτού πάτε για ύπνο και, βέβαια, πάντα ελαφρά τροφή.

Ξεκουραστείτε

Γιατί ξεκούραστοι θ’αντέχετε περισσότερο στις …επιθέσεις του στρες. Εκμεταλλευτείτε, λοιπόν, κάθε ευκαιρία για ξεκούραση. Ακόμα κι ένας ολιγόλεπτος μεσημεριανός υπνάκος θα σας κάνει να βλέπετε τα πράγματα πιο αισιόδοξα.

 

-Βάζετε εφικτούς στόχους

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να στοχεύετε στο… δυνατό και όχι στο… ιδανικό. Γιατί το κυνήγι του τέλειου θα σας φέρνει πάντα αντιμέτωπους με το στρες. Προσπαθήστε επομένως να κάνετε καλύτερο αυτό που μπορείτε, ανάλογα με τα μέσα και τις δυνατότητες που διαθέτετε.

 

-Ώρα να κάνετε κάτι και για σας…

Πρόκειται για το καλύτερο «φάρμακο» κατά του στρες. Μάθετε, επιτέλους, να ευχαριστείτε και τον εαυτό σας. Και γελάτε όσο περισσότερο μπορείτε. Γιατί το γέλιο εκτονώνει, διώχνει τις έννοιες, ηρεμεί και κατευνάζει.

Θυμηθείτε ότι έχετε και… φίλους

Η δουλειά δεν είναι το παν. Γι αυτό φροντίστε πάντα να εξασφαλίζετε χρόνο και για τους φίλους σας και την ιδιωτική σας ζωή. Έτσι, δεν θα γλιτώσετε μόνον από το άγχος, αλλά και από τα …κρυολογήματα και τη γρίπη, αφού ερευνητές του τμήματος της Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ παρατήρησαν πώς οι κοινωνικοί άνθρωποι και αυτοί που φροντίζουν να βλέπουν συχνά τους φίλους τους, έχουν τέσσερις φορές λιγότερες πιθανότητες να κρυολογήσουν.

Μακριά από τους απαισιόδοξους

Μην αφήνετε να σας επηρεάζουν τέτοιου είδους άνθρωποι. Άλλωστε δεν μπορείτε να φορτωθείτε εσείς όλα τα προβλήματα του κόσμου. Μείνετε, λοιπόν, μακριά από ανθρώπους που κάνουν συνεχώς μαύρες σκέψεις, γιατί  θα σας ρίχνουν το ηθικό και θα σας κάνουν ευάλωτους στο στρες.

 

 

Μαρία Ορφανίδουα

Share

Be the first to comment on "Χαλαροί και σε φόρμα τον χειμώνα"

Leave a comment

error: