Το μενού της… οικονομικής  δυσχέρειας

Τα τελευταία χρόνια αρκετοί επιστήμονες παρατηρούν πως την περίοδο της οικονομικής κρίσης δεν είναι λίγοι αυτοί που αντί ν’ αδυνατίζουν… παχαίνουν. Αυτό το παράδοξο συμβαίνει επειδή πολλοί -εξαιτίας της ανέχειας- καταφεύγουν σε αυξημένη χρήση λιπαρών αλλά και δημητριακών, γιατί απλά αυτά τα τρόφιμα είναι φθηνότερα. Επομένως, εκείνο που πρέπει να επιδιώκουμε στην εποχή της οικονομικής κρίσης είναι  να διαλέγουμε το… ιδανικό μενού.

 

  1. Ιδανικό μενού : ποιό είναι;

Εκείνο που θα μας βοηθά να τρεφόμαστε σωστά, αλλά με λίγα χρήματα. Στα τρόφιμα, λοιπόν, που πρέπει να ποντάρουμε, ιδιαίτερα τώρα που κάνει κρύο, είναι:

-Δημητριακά ολικής αλέσεως:  Σε καθημερινή βάση μπορούμε να έχουμε στο τραπέζι ψωμί ή ζυμαρικά ή ρύζι, όχι όμως σε επεξεργασμένες μορφές όπως τορτελίνια και μπισκότα, τα οποία είναι ακριβότερα και λιγότερο υγιεινά.

-Πολύχρωμα λαχανικά και φρούτα: Η διατροφική αυτή ομάδα είναι προσεγγίσιμη οικονομικά, με μία μικρή διαφοροποίηση στα φρούτα, τα οποία συνήθως είναι ακριβότερα ανά κιλό από τα λαχανικά. Γι’ αυτό επιλέγουμε να καταναλώνουμε μεγαλύτερη ποσότητα λαχανικών.

-Αβγά και πουλερικά αντί κόκκινο κρέας: Το κόκκινο κρέας ανήκει στα ακριβά τρόφιμα και δεν πρέπει να καταναλώνεται συχνότερα από 1 φορά ανά 10 ημέρες. Αντί αυτού λαμβάνουμε την πρωτεΐνη από τα αβγά και τα πουλερικά που μπορούν να καταναλώνονται σε εβδομαδιαία βάση).

-Ψάρια: Οι οι σαρδέλες είναι υψηλής θρεπτικής αξίας και πολύ οικονομικά ψάρια.

-Όσπρια: Είναι ίσως η πιο οικονομική διατροφική ομάδα και πρέπει να καταναλώνονται 2-3 φορές/εβδομάδα.

2. Ενδεικτικό ισορροπημένο και οικονομικό μενού

 

Επιλογές…

… πρωινού

1 ποτήρι γάλα με 1 φέτα ψωμί και 40 γρ. τυρί/1 ποτήρι γάλα με φρυγανιές με μέλι.

δεκατιανού
1 φρούτο ή 1 ποτήρι χυμό ή κομματάκια από καρότα και αγγουράκι.

μεσημεριανού

Σαρδέλες  με μαρουλοσαλάτα/1 μερίδα φακές με 5 ελιές & 1 φέτα ψωμί/2 μέτρια μπιφτέκια με 1 κούπα ρύζι & σαλάτα εποχής/ Ομελέτα (με αβγά, τυρί και λαχανικά) & σαλάτα και 1 φέτα ψωμί/ 1 μερίδα μακαρόνια με 2 κ.σ. κόκκινη σος & μαρουλοσαλάτα/1 μερίδα κοτόπουλο με πατάτες στο φούρνο & σαλάτα ανάμικτη/ 1 μερίδα φασολάκια + 60 γρ. τυρί και 1 φέτα ψωμί.

απογευματινού
1 φρούτο/1 καρότο & 1 αγγουράκι/1 μπολ ζελέ με φρούτα.

βραδινού
Σαλάτα με πλιγούρι και λαχανικά + 40 γρ. τυρί/1 μερίδα ψητά λαχανικά (πιπεριές, κολοκυθάκια) με 100 γρ. ανθότυρο και φρυγανιές/ 1 γιαούρτι με 1 φρούτο και μέλι/ 1 ποτήρι γάλα με δημητριακά και 1 φρούτο/σαλάτα ντομάτα-αγγούρι + 60 γρ. τυρί & 2 παξιμάδια/ 1 γιαούρτι με 1 φρούτο και μέλι/ 1 αβγό βραστό με σαλάτα ανάμικτη και φρυγανιές.

 

 

Μαρία Ορφανίδου

Share

Be the first to comment on "Το μενού της… οικονομικής  δυσχέρειας"

Leave a comment

error: