Ποιες βιταμίνες κρατούν σε… φόρμα την επιδερμίδα σας;

vitamines1

vitamines1Θρέψτε το δέρμα σας εκ των έσω με τις 5 πιο βασικές βιταμίνες που προστατεύουν την επιδερμίδα σας και επανακτήστε τη νεανική της όψη.

Βιταμίνη Α

Τι κάνει: Αποτελεί ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την ασπίδα του δέρματος, καθώς έχει αντιοξειδωτική δράση που εξουδετερώνει τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες για το δέρμα και τον οργανισμό, μειώνει τις λεπτές γραμμές και τις χρωματικές διαταραχές, συμβάλλει στην πάχυνση του αδυνατισμένου δέρματος ενώ βοηθά στην ταχύτερη ανάπλαση των κυττάρων. Σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C βοηθά στην ανάπλαση του δέρματος. Η βιταμίνη Α θα πρέπει να συνδυάζεται με αντηλιακό με μεγάλο δείκτη προστασίας, καθώς αυξάνει την ευαισθησία της επιδερμίδας στον ήλιο.

Φυσικές πηγές: Συκώτι, μοσχάρι, καρότο, αποξηραμένα βερίκοκα, πεπόνι, κίτρινη κολοκύθα.

Βιταμίνη Β

Τι κάνει: Το σύμπλεγμα βιταμινών Β καταπολεμά τα σημάδια της γήρανσης και συμβάλλει σε έναν ομοιόμορφο τόνο της επιδερμίδας. Βοηθά στη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του δέρματος και της λίπανσής του, στην ανανέωση των κυττάρων αλλά και τη σφριγηλότητα της επιδερμίδας, προλαμβάνοντας έτσι την πρόωρη γήρανση και την ξηροδερμία. Πιο ειδικά, η βιταμίνη Β6 μπορεί να επουλώσει πιο γρήγορα το δέρμα σε περιπτώσεις κακώσεων ή εγκαυμάτων.

Φυσικές πηγές: Σπανάκι, μαρούλι, ρόκα, ρύζι, βασιλικός πολτός, γαλακτομικά προΐόντα,

Βιταμίνη C

Τι κάνει: Η βιταμίνη C είναι ζωτικής σημασίας για τη νεανική όψη της επιδερμίδας. Αποτελεί ισχυρό αντιγηραντικό παράγοντα και συμπεριλαμβάνεται σε πολλά καλλυντικά και αντηλιακά. Η αύξηση της ηλικίας και η έκθεση στις ακτίνες UV αποδομούν το κολλαγόνο το οποίο δίνει σφριγηλή όψη στην επιδερμίδα οδηγώντας τη στη χαλάρωσή του. Η βιταμίνη C δίνει εντολή στους ινοβλάστες να παραγάγουν κολλαγόνο. Η ισχυρή αντιοξειδωτική της δράση καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες και απαλλάσει το δέρμα από ρυτίδες, πανάδες και θαμπάδα. Επίσης, μπορεί λύσει προβλήματα όπως μελάγχρωση, θαμπή όψη και σημάδια φωτογήρανσης, καθώς έχει και λευκαντικές ιδιότητες. Επειδή ο οργανισμός μας δεν μπορεί από μόνος του να την παραγάγει μια μικρή ποσότητα (60 mg την ημέρα) από συμπληρώματα διατροφής αρκεί να προσφέρει φροντίδα και προστασία στην επιδερμίδα.

Φυσικές πηγές: Φράουλες, εσπεριδοειδή, ακτινίδιο, κόκκινες πιπεριές.

Βιταμίνη Ε

Τι κάνει: Παίζει σημαντικότατο ρόλο στην κυτταρική ανάπλαση, ενισχύει, δηλαδή, το σχηματισμό, νέων κυττάρων. Η Βιταμίνη Α δεν προλαμβάνει μόνο τα σημάδια της γήρανσης, αλλά δρα και επιδιορθωτικά, λειαίνοντας ακόμα και τις πιο βαθιές ρυτίδες ενώ απομακρύνει από την επιδερμίδα τα νεκρά κύτταρα. Έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης ενώ ενυδατώνει το δέρμα. Επειδή με τη διατροφή χρειάζεται περίπου μία εβδομάδα για να αποκατασταθεί η απώλεια βιταμίνης Α στον οργανισμό μας, ιδιαίτερα μάλιστα από ένα διάστημα παρατεταμένης έκθεσης στον ήλιο τα συμπληρώματα διατροφής είναι απαραίτητα.

Φυσικές πηγές: Φυτικά έλαια, ελαιόλαδο, σπόροι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αμύγδαλα, καρύδια.

Βιταμίνη Κ

Τι κάνει: Εκτός του ότι προλαμβάνει την οστεοπόρωση και συμβάλλει στην πήξη του αίματος ενισχύει την επιφανειακή στιβάδα του δέρματος κάτω από τα μάτια, προλαμβάνοντας την εμφάνιση των μαύρων κύκλων. Βελτιώνει την ποιότητα του δέρματος και του προσφέρει λάμψη και ελαστικότητα συμβάλλοντας έτσι στη νεανική όψη της επιδερμίδας.

Φυσικές πηγές: Μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, μαορύλι, σπανάκι, σκληρά τυριά, αυγά και κότες ελευθεράς βοσκής.

 

omorfamystika.gr

Share

Be the first to comment on "Ποιες βιταμίνες κρατούν σε… φόρμα την επιδερμίδα σας;"

Leave a comment