Καλά Χριστούγεννα χωρίς…απρόοπτα

Προτάσεις, συμβουλές κι έξυπνα τεχνάσματα για να χαρείτε το χριστουγεννιάτικο τραπέζι  διατηρώντας ανέγγιχτη τη… γραμμή σας και αλώβητη την υγεία σας

 

To Χριστουγεννιάτικο ξεφάντωμα-εκτός από ότι μας γεμίζει χαρά και ευθυμία- μας φέρνει αντιμέτωπους και με ένα σωρό γαστριμαργικές προκλήσεις, με αποτέλεσμα μετά το τέλος της γιορτής, όχι μόνο να φορτωνόμαστε περιττά κιλά, αλλά να αντιμετωπίζουμε και διαταραχές, όπως πονοκεφάλους, στομαχόπονους, κακοδιαθεσίες, κ.ά.

Επειδή, λοιπόν, κατά παράδοση το τραπέζι των γιορτών…

στρώνεται με πιάτα γεμάτα τροφές με λιπαρά και μπόλικες θερμίδες, προτείνουμε…σύνεση. Και όχι φαγοπότι μέχρι…εξαντλήσεως. Το να μη βαρυστομαχιάσει όμως κάποιος ή να μην παχύνει τούτες τις μέρες είναι πραγματικός άθλος. Αλλά δεν είναι ακατόρθωτο, αν έχετε κατά νου ορισμένες διατροφικές αρχές, όπως οι παρακάτω, που αν τηρηθούν, σίγουρα θα κάνουν τα φετινά σας Χριστούγεννα να είναι τα …καλύτερα.

 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΕ ΣΥΝΕΣΗ

-Αποφύγετε την παραδοσιακή γέμιση της γαλοπούλας: Δοκιμάστε φέτος να χρησιμοποιήσετε σόγια, ρύζι, μανιτάρια, μήλο ή αχλάδι και ψίχα ψωμιού για να γεμίστε τη γαλοπούλα σας. Σίγουρα όλα αυτά είναι πιο υγιεινά και λιγότερο παχυντικά από τους ξηρούς καρπούς, τα κάστανα, τον κιμά και τα συκωτάκια που θέλει η παράδοση.

-Περιοριστείτε στο κύριο γεύμα: Δηλαδή στη γεμιστή γαλοπούλα ή το γουρουνόπουλο και αποφύγετε τα σουφλέ ζυμαρικών, τυροπιτάκια και άλλα μεζεδάκια, καθώς και ό, τι εμπεριέχει κρέμα γάλακτος, παχιά κρέατα και αλλαντικά.

-Καταναλώστε άφθονα λαχανικά: Φροντίστε ώστε να υπάρχει στο τραπέζι κάθε είδος λαχανικών, με τα οποία θα συνοδέψετε το κύριο πιάτο, αντικαθιστώντας με αυτά πατάτες, ρύζι ή ζυμαρικά.

-Μην προσφέρετε μόνον αλκοολούχα ποτά: Σ’ ένα υγιεινό τραπέζι θα πρέπει να υπάρχουν-εκτός από τα αλκοολούχα ποτά- και αναψυκτικά τύπου light, καθώς και μπύρα δίχως αλκοόλ και, βέβαια, φυσικοί χυμοί φρούτων.

Παρακινήστε τα παιδιά σας να καταναλώνουν με μέτρο γαριδάκια, τσιπς, κ.τ.λ., γιατί όλα αυτά όχι μόνον παχαίνουν, αλλά κόβουν και την όρεξη των παιδιών.

-Προτιμήστε τα παραδοσιακά γλυκά: Μη γεμίζετε το πιάτο σας με κάθε είδος γλυκίσματος. Ένα μελομακάρονο ή ένας κουραμπιές είναι ό, τι το καλύτερο. 

 

Προσοχή!

ν νηστέψατε πριν τα Χριστούγεννα, μην ξεχνάτε ότι χρειάζεστε μια περίοδο προσαρμογής. Γι’ αυτό στο γιορτινό τραπέζι, για να αποφύγετε δυσάρεστες συνέπειες, θα πρέπει να φάτε μικρά σε όγκο γεύματα, σε ορισμένες ώρες, να μασάτε καλά την τροφή, να αποφεύγετε μεγάλες ποσότητες δύσπεπτων και πολύ ζεστών ή παγωμένων τροφών.

– Ό, τι καλύτερο για σας είναι στην περίπτωση αυτή, τα ελαφριά γεύματα, όπως ψάρι, βραστό ή ψητό κρέας – δίχως σούπες ή λίπος- γαλακτερά, αμυλώδη, φρέσκα φρούτα, και κομπόστες

 

ΥΓΙΕΙΝΑ ΤΡΙΚ για… έξυπνους

Αφαιρέστε το λίπος που φαίνεται από το κρέας και τα πουλερικά, προτού τα μαγειρέψετε.

-Αντικαταστήστε την κρέμα γάλακτος, που περιέχει 60% ζωικό λίπος, μ’ ένα μείγμα που θα φτιάξετε με ένα μέρος μαργαρίνης και δυο μέρη με άπαχο γάλα εβαπορέ.

Νοστιμέψτε το κρέας, αλείφοντάς το -όσο το ψήνετε- με χυμό πορτοκαλιού ή ζωμό κότας. Έτσι αποφεύγετε τις λιπαρές σάλτσες.

Αντί για αλάτι χρησιμοποιήστε περισσότερο λεμόνι ή αρωματικά βότανα, όπως θυμάρι, βασιλικό, δενδρολίβανο, δάφνη, κ.ά.

 

ΑΝΤΙΔΟΤΑ ΤΩΝ… ΚΑΤΑΧΡΗΣΕΩΝ

Hang Over

Τις μέρες των γιορτών σίγουρα θα πιείτε λίγο παραπάνω. Όχι, αυτό δεν είναι κακό, αρκεί, βέβαια, να λάβετε προηγουμένως τα μέτρα σας για να γλιτώσετε από τις ενοχλητικές συνέπειες ενός πολύ πιθανού hang over, που σίγουρα θα σας χαλάσει τη μέρα.

Ο πιο ορκισμένος εχθρός του hang over είναι το γεμάτο στομάχι. Φροντίστε λοιπόν πριν το αλκοόλ να έχετε καταναλώσει κάποια τροφή πλούσια σε υδατάνθρακες, που δίνουν ενέργεια, όπως λευκό ψωμί ή λίγο μέλι.

-Επίσης, μπορείτε να φάτε μια κουταλιά ελαιόλαδο, λίγη μαγιονέζα, ή κάποια άλλη λιπαρή τροφή που μειώνει την απορρόφηση του αλκοόλ.

-Μια άλλη έξυπνη λύση είναι να συνοδεύετε πάντα το ποτό σας με κάτι αλμυρό, όπως π.χ. ένα πρέτσελ, λίγα φιστίκια, ένα κράκερ.

Αν ωστόσο, το hang over σας βρει απροετοίμαστες και προλάβει να «χτυπήσει» τον οργανισμό σας, τότε θα πρέπει να ξέρετε πώς να το αντιμετωπίσετε:

-Πιείτε φρέσκους χυμούς φρούτων ή λαχανικών, για να αναπληρώσετε τα χαμένα υγρά του οργανισμού –ως γνωστό αλκοόλ ίσον αφυδάτωση. Ιδανικός είναι ο χυμός ντομάτας ή πορτοκαλιού, που είναι εξίσου πλούσιοι σε βιταμίνη C.

-Επίσης, πιείτε άφθονο νερό, αλλά αποφύγετε τον καφέ, γιατί έχει διουρητικές ιδιότητες.

 

Μαρία Ορφανίδου

Share

Be the first to comment on "Καλά Χριστούγεννα χωρίς…απρόοπτα"

Leave a comment

error: