Επιστροφή στα θρανία με λιγότερο στρες

thrania

thraniaΗ επιστροφή στα θρανία μοιάζει με ανώμαλη προσγείωση: απότομες αλλαγές στην καθημερινότητα, κατακόρυφη αύξηση υποχρεώσεων, συρρίκνωση ελεύθερου χρόνου, εισβολή νέων προσώπων και καταστάσεων.

Η διαδρομή από την καλοκαιρινή χαλαρότητα στο σχολικό στρες δεν είναι δοκιμασία μόνο για τους μαθητές αλλά και για τους γονείς που διαπιστώνουν το δικό τους παράλληλο λαχάνιασμα. Πώς να μειώσουμε το οικογενειακό σχολικό στρες;

Προτεραιότητες: Ποια είναι τα βασικά της καθημερινής ρουτίνας; Αν εστιάσουμε σε αυτά, μειώνονται καβγάδες, καθυστερήσεις και μπερδέματα. Δεν χρειάζεται να δώσουμε έμφαση στις λεπτομέρειες. Ενα απλό πρόγραμμα που συναποφασίζουν τα παιδιά είναι λιγότερο πιεστικό από το να τους πούμε τι θα κάνουν.

Τι διευκολύνει στα πρακτικά; Ευκολότερα φαγητά, συντονισμός με άλλους γονείς για τις μεταφορές; Τι ώρα να ρυθμίσουμε το ξυπνητήρι για να μην τρέχουμε αλλόφρονες;

Φρεναρίσματα: Πατήσαμε γκάζι, αλλά χωρίς φρένα θα εξαντλήσουμε πρόωρα τις δυνάμεις μας. Σε ποια σημεία της νέας ρουτίνας να καθιερώσουμε «νησίδες ξεκούρασης»; Οταν τα νέα πρέπει πέφτουν βροχή, γιατί να έχουμε ενοχές για λίγο κενό χρόνο μέσα στη μέρα;

Επικοινωνία: «Ετσι είναι πάντα στην αρχή. Δεν χρειάζεται να ανησυχείς». Είναι φυσικό να καθησυχάζουμε τα παιδιά για το νέο ξεκίνημα αλλά μπορούμε να δείξουμε ότι νοιαζόμαστε και με ουσιαστικές συζητήσεις: «Μου φάνηκε ότι σε ανησυχεί που άλλαξες συγκάτοικο στο θρανίο. Τι σε απασχολεί;». «Τι θα ήθελες να συμβεί αυτή τη χρονιά;». «Βλέπω ότι δοκιμάζεις νέα χτενίσματα. Θέλεις να κάνεις καλή εντύπωση, ε;».

Θετικότητα. Μερικές φορές έχουμε την τάση να αντιδρούμε υπερβολικά όταν όλα δεν εξελίσσονται όπως πρέπει. Πώς να αποφύγουμε προβλέψιμες εντάσεις (όπως η ώρα ύπνου); Ποιο είναι συνήθως το κλίμα στο σπίτι την ώρα του πρωινού; Χάος ή ηρεμία;

Το καλύτερο κολατσιό για το σχολείο είναι ένα πλατύ χαμόγελο από το σπίτι.

 

tanea.gr

Be the first to comment on "Επιστροφή στα θρανία με λιγότερο στρες"

Leave a comment